Cienkie włosy to problem estetyczny, z którym zmaga się wiele osób. Stres, nieprawidłowa dieta i brak czasu na odpowiednią pielęgnację przyczyniają się do wypadania włosów i pogorszenia ich kondycji. W wielu przypadkach zmiana kosmetyków czy sposobu odżywiania nie jest jednak wystarczająca, aby zauważyć znaczącą różnicę. W tej sytuacji warto sięgnąć po pomoc specjalistów i zdecydować się na zabieg dedykowany cienkim włosom.

Cienkie włosy – ustalenie przyczyny

Cienkie włosy w niektórych przypadkach są po prostu indywidualną cechą, na którą nie mamy wpływu lub jest on bardzo ograniczony. Jednak jeżeli stan naszych włosów od dawna jest niezadowalający, warto umówić się na konsultację trychologiczną, aby wykluczyć istnienie możliwych do wyleczenia zaburzeń.

Podczas takiej wizyty specjalista przeprowadza z pacjentem wywiad oraz sprawdza stan skóry głowy i włosów. Dzięki temu można ustalić plan leczenia. Jeżeli trycholog stwierdzi, że cienkie włosy mogą być skutkiem zaburzeń lub niezdrowego stylu życia należy przeprowadzić dalszą diagnostykę. Stosowane są tutaj takie badania jak Trichogram oraz Trichoskopia. Pozwalają zdiagnozować przyczynę, która stoi za tym, że włosy są cienkie i określić czy nie istnieją przeciwwskazania do wykonania zabiegu.

Cienkie włosy

Cienkie włosy – skuteczne zabiegi

Cienkie włosy można zagęścić dzięki zabiegom mezoterapii. Stosuje się w tym celu różne substancje, takie jak:

• koktajl witaminowy,
  • osocze bogatopłytkowe.

W obu przypadkach składniki aktywne są podawane bezpośrednio do skóry głowy, dzięki czemu działają znacznie silniej, niż podczas doustnego przyjmowania witamin i innych suplementów. Jest to bardzo skuteczny sposób na cienkie włosy, pod warunkiem że pacjent nie poprzestanie na jednym zabiegu. Aby uzyskać pełnię możliwych efektów, należy powtórzyć mezoterapię kilka razy, w zależności od kondycji włosów, z przerwami trwającymi około tygodnia. Mezoterapia jest bezpiecznym zabiegiem, po którym występują niegroźne efekty uboczne, takie jak obrzęk, zaczerwienienie, nadwrażliwość skóry głowy i niewielkie pęcherzyki. Przed wykonaniem zabiegu trycholog wykluczy występowanie przeciwwskazań, do których należą między innymi choroby nowotorowe, stany zapalne, infekcje lub przyjmowanie retinoidów.

Cienkie włosy – koktajl witaminowy

Cienkie włosy, aby poprawić swoją kondycję potrzebują profesjonalnego i intensywnego odżywienia. Koktajl witaminowy jest komponowany w zależności od potrzeb konkretnego pacjenta. Po wykonaniu serii od 2 do 8 zabiegów, cienkie włosy przestają wypadać, poprawia się ich struktura i kondycja oraz zawiększa się liczba nowych włosów. Aby podtrzymać efekt oraz zmaksymalizować pozytywne działanie należy stosować regularnie zalecone przez trychologa preparaty. Przed mezoterapią należy pamiętać, aby przez około dwa tygodnie nie farbować włosów. Z kolei po zabiegu, przez pierwsze 12 godzin nie powinno się myć głowy.

Cienkie włosy – osocze bogatopłytkowe

Cienkie włosy można odżywić również za pomocą naturalnego składnika naszej krwi – osocza, które działa na włosy przez zawartość składników regeneracyjnych. W organizmie człowieka osocze odpowiada za powstawanie nowych naczyń krwionośnych oraz odbudowę kolagenu. Bezpośrednio przed zabiegiem osocze jest pobierane od pacjenta oraz odwirowywane. Następnie podczas mezoterapii trafia do głębokich warstw skóry głowy, przez co cienkie włosy poprawiają swoją kondycję, przestają wypadać oraz zaczynają intensywniej rosnąć.

Zarówno koktajle odżywcze, jak i osocze można podawać za pomocą trzech rodzajów mezoterapii: mezoterapii igłowej, mikroigłowej i bezigłowej. Mezoterapia igłowa polega na wykonaniu licznych, niewielkich nakłuć na skórze głowy za pomocą kaniuli i wstrzyknięciu przez nie substancji aktywnych. Do wykonania mezotrerapii mikroigłowej używa się urządzenia Dermapen/Mezopen. Jego głowica pokryta jest w mnóstwo niewielkich igiełek, przez które wprowadza się odpowiedni preparat. Ostatnią możliwością jest mezoterapia bezigłowa – Dermojet.

Zabiegi to najskuteczniejszy sposób na cienkie włosy.

NużeniecBlizny po ospie – jak skutecznie zmniejszyć ich widoczność?Blizna po cesarce. Jak możesz ją usunąć?Ostuda – jak się z nią uporać?Krosty na pośladkach – zapobieganie, usuwanie i leczenieCienkie włosy – jak poprawić ich kondycję?Zamykanie naczynek na nogach – skuteczne sposobyJak trwale pozbyć się niechcianych boczków?Regeneracja włosów – zabiegiRedukcja tkanki tłuszczowej – zabiegiZabiegi na redukcję zmarszczek pod oczamiRumień na twarzyJak zwalczyć problem drugiego podbródka?Redukcja rumieńca na twarzy za pomocą laseraNadpotliwość – poważna choroba, czy niewielka przypadłość?Skuteczne usuwanie blizn laseremJak usunąć brodawki łojotokowe?Kurzajki – czym są i jak je leczyć?Kwas hialuronowy na zmarszczki – kompendium wiedzySposoby na walkę z wypadającymi włosamiMetody likwidacji wrastających włoskówUsuwanie worków i cieni pod oczamiJak usunąć prosaki?Piegi i przebarwienia – jak sobie z nimi radzić?Zabieg kwasami na twarz – odmładzanie twarzyOczyszczanie twarzy – zabiegiUsuwanie nadmiernego owłosienia u kobiet i mężczyznSkuteczne zabiegi na blizny pooparzenioweSposoby usuwania blizn pooperacyjnychZabiegi dobre na zaskórnikiZapalenie mieszków włosowych – przyczyny, leczenieWiotka skóra – przyczyny, leczenie i zabiegiJak usunąć wągry?Trądzik różowaty – metody leczeniaJak pozbyć się przebarwień po trądziku?Modelowanie – lifting twarzyModelowanie sylwetkiUsuwanie rozstępów – zabiegi na rozstępyProfesjonalne usuwanie zmarszczekZabiegi na cellulitZamykanie naczynek – zabiegiMetody usuwania blizn po trądzikuKandydoza – drożdżycaBakteryjne zapalenie pochwy – WaginozaStreptococcus agalactiaeZespół ReiteraRzęsistkowica – jakie są jej objawy i metody leczeniaRzeżączkaMycoplasmaUreaplasmaTrycholog – wypadanie włosówCzy depilacja laserowa jest bolesna, bezpieczna i skuteczna?Skuteczne leczenie rumienia na twarzyZnamiona barwnikoweChoroby weneryczne u mężczyznChoroby skóryChoroby włosów – łysienieChoroby weneryczne u kobietLeczenie trądziku różowategoLeczenie liszaja twardzinowegoKłykciny kończyste – leczenie