Jeśli na narządach rozrodczych lub w ich bezpośrednich okolicach pojawiły się niepokojące zmiany skórne, przebarwienia lub krosty, warto zasięgnąć porady wenerologa. Wizyta w gabinecie specjalisty niezbędna jest także w przypadku, gdy z podobnymi dolegliwościami zmaga się nasz partner. Nie powinno się lekceważyć nawet swędzenia, bo kompleksowa diagnostyka może pomóc szybko wykryć chorobę i zalecić trafną terapię. Wenerologia zajmuje się także diagnozowań i leczeniem zakażeń układu moczowego.

Wenerologia

Choroby układu rozrodczego oraz narządów płciowych są często wstydliwe. Doskonale zdajemy sobie z tego sprawę, oferując przyjazną atmosferę i pełną dyskrecję. Przede wszystkim jednak zapewniamy diagnozę i leczenie wszystkich chorób przenoszonych drogą płciową.

W Clinica Dermatologica w Gdańsku, gdzie przyjmuje dr n. med. Marta Malek zapewniamy nie tylko kontakt z najlepszymi specjalistami, ale również konsultacje w pokrewnych dziedzinach medycznych. Dzięki stałej współpracy z laboratorium diagnostyki molekularnej, a także urologami, ginekologami i lekarzami skupionymi wokół Centrum Zdrowia Lifemedica, gwarantujemy kompleksową obsługę w zakresie chorób wenerycznych i wynikających z nich komplikacji.

Opieramy się na doświadczeniu i fachowej wiedzy, ale także nowoczesnym sprzęcie, który pomaga diagnozować i leczyć oraz stosować profilaktykę takich chorób i dolegliwości, jak opryszczka, AIDS (wirus HIV), brodawczak (wirus HPV), białaczka z komórek T (wirus HTLV) czy mononukleoza, kiła, rzeżączka, chlamydioza i czerwonka. Leczymy również kandydozę, drożdżycę i grzybicę, a także świerzb, amebiozę, pełzakowicę, rzęsistkowicę oraz wszawicę łonową.

UWAGA: W ramach naszej praktyki współpracujemy z laboratorium medycznym drwenerolog.pl – oferującym zamawianie zestawów badań w kierunku chorób przenoszonych drogą płciową – z dostawą do domu.

Kiedy zgłosić się do wenerologa?

Specjalistę należy odwiedzić w każdym przypadku, gdy zaobserwujemy zmiany na narządach płciowych. Nawet jeśli jest to powtarzające się, albo nie ustępujące przez dłuższy czas swędzenie. Sygnałem alarmowym powinny być wszelkiego rodzaju wypryski, krosty, przebarwienia czy zmiany zabarwienia lub zapachu. Obserwować należy też kolor, konsystencję i zapach wydzielin.

Wizyta kontrolna u wenerologa niezbędna jest też w każdym przypadku, gdy partner ma jakiekolwiek schorzenia weneryczne. Nawet jeśli w ostatnich dniach lub tygodniach współżycie seksualne nie występowało. Dzięki temu będzie można nie tylko rozpocząć leczenie, ale również profilaktykę, gdy objawy choroby jeszcze nie wystąpiły.