Mycoplasma hominis i Mycoplasma genitalium to łacińskie nazwy rodzajów bakterii wywołujących tę chorobę weneryczną.

Jest to choroba bakteryjna, do zakażenia którą dochodzi na drodze płciowej. Zdarza się często, że po zarażeniu Mycoplasma nie pojawiają się żadne objawy – jest do dość powszechne zjawisko w przebiegu chorób wenerycznych.  Niespecyficzne symptomy nie dają na początku możliwości szybkiej diagnozy i rozpoczęcia leczenia, dlatego warto skorzystać z testów PCR dostępnych w Internecie, np. na stronie . Są one bardzo dokładne i skuteczne, potrafią rozpoznać choćby pojedynczą komórkę patogenu.

Artykuł autorstwa redakcji portalu drwenerolog.pl

Dalszymi zaletami owych testów jest możliwość ich wykonania samodzielnie w domu, bez oczekiwania w kolejce w przychodni i krępujących pytań lekarza. Test PCR wykonamy szybko i wygodnie.

Jak dochodzi do zakażenia Mycoplasma

Ta choroba weneryczna może współtowarzyszyć innym przenoszonym drogą płciową. Bardzo często występuje razem z chlamydiozą, a także Gardnerella vaginalis i szczepami bakterii Ueaplasma. Najczęstszą przyczyną zarażenia są kontakty płciowe z wieloma partnerami bez zabezpieczenia. Możliwe, choć rzadsze są zakażenia przez korzystanie ze wspólnych ręczników, pościeli czy osobistych przedmiotów higienicznych.

Kobiety a Mycoplasma

Możliwy jest przebieg bezobjawowy choroby. Jeżeli pojawiają się symptomy są to zwykle objawy charakterystyczne dla zakażeń układu płciowego. Jest to pieczenie, swędzenie okolic płciowych, silne upławy, a nawet krwawienia między menstruacjami. Jeżeli chora jest ciężarna, to podczas porodu przekaże infekcje swemu dziecku. Zakażenie Mycoplasma powinno być niezwłocznie leczone, w przeciwnym razie powoduje ono stan zapalny szyjki macicy, niekiedy również z zajęciem cewki moczowej. Następnie rozprzestrzenia się na pozostałe narządy układu płciowego, zajmując macicę i przydatki. Powikłaniem może być również zapalenie otrzewnej. Skutkiem tego może być bezpłodność, poronienia, powikłania okołoporodowe lub ciąża pozamaciczna.

Mężczyźni a Mycoplasma

Tu klasyczną postacią jest nierzeżączkowe zapalenie cewki moczowej. Podobnie jak w innych chorobach wenerycznych objawami są ból przy oddawaniu moczu, pieczenie, stan zapalny błony śluzowej i ropa wydostająca się wraz ze śluzem z cewki moczowej. Objawy mogą też być utajone. W braku podjęcia leczenia dochodzi do przejścia zakażenia na najądrza i gruczoł krokowy, a to może skutkować bezpłodnością.

Leczenie zakażeń Mycoplasma

Wskazane jest zastosowanie antybiotyków. Skutecznym i najczęściej stosowanym jest azytromecyna. Podaje się ją również w zakażeniach chlamydią i innych stanach zapalnych układu moczowo-płciowego. Leczenie trwa zwykłe ok. 5 dni. Ważne jest by lekarz dokładnie postawił diagnozę. Pomocne w tym okazują się testy PCR.

Mycoplasma – testy PCR

Są one badaniem godnym zaufania, dającym wiarygodny wynik. Pomagają w krótkim czasie rozpoznać chorobę, a przez to dają możliwość jak najszybszego wprowadzenia potrzebnego leczenia. Są łatwo dostępne na stronie internetowej drwenerolog.pl. Lekarze są zgodni co do ich czułości diagnostycznej, wiarygodność testów wynosi 99%. Do ich przeprowadzenia u siebie w domu wystarczy pobrać próbkę wymazu z cewki moczowej, a u kobiet opcjonalnie z szyjki macicy albo jako materiału do badania użyć ok.15 kropli moczu oddanego rano tuż po wstaniu.

Test można zamówić na stronie: https://drwenerolog.pl/produkt/test-na-zakazenie-mycoplasma/

Dla kogo test PCR

Testy PCR zalecane są każdemu, kto ma podejrzenia możliwości zakażenia się Mycoplasma. Warto użyć niebywale pomocnych testów PCR i zbadać swój stan zdrowia:

• jeżeli występują u nas wymienione objawy wskazujące na chorobę weneryczną,
  • gdy partner ma takie niepokojące objawy,
  • jeżeli kobieta jest w ciąży lub planuje w nią zajść, gdy wystąpiła u niej ciąża pozamaciczna albo poroniła
  • w przypadku nieterminowych krwawień bądź uczucia częstego parcia na mocz lub też bóli w dole brzucha
  • jeżeli występują inne zakażenia układu moczowo-płciowego
  • po przygodnym seksie bez ochrony prezerwatywą

Podobnie, jeśli już zachorowaliśmy na Mycoplasma po przebytym leczeniu warto wykonać test PCR, aby potwierdzić skuteczność kuracji.