Objawów chorób wenerycznych nie można lekceważyć, bo niektóre z nich są groźne nie tylko dla zdrowia, ale i życia. Dziwnie pachnąca wydzielina z prącia, owrzodzenia, wszelkiego rodzaju przebarwienia skóry w okolicach narządów intymnych, ból i swędzenie przy oddawaniu moczu – te wszystkie objawy powinny sprawić, że jak najszybciej zgłosisz się do lekarza specjalisty.

Choroby weneryczne u mężczyzn w przeważającej większości przypadków przenoszone są podczas stosunku seksualnego, nawet jeśli zastosowana była prezerwatywa. Wbrew pozorom, są one bardzo częste. W Europie Zachodniej u ok. 17 milionów mężczyzn w ciągu ostatniego roku po raz pierwszy zdiagnozowano chorobę weneryczną.

Stosunkowo najłatwiejsze do wyleczenia są infekcje bakteryjne, do których należą rzeżączka czy chlamydia. W ich przypadku można też liczyć na brak nawrotów. Wyleczyć można również infekcje pasożytnicze czyli np. świerzb czy rzęsistkowicę. Dużo trudniej jest przy infekcjach wirusowych, które mają największe tendencje do nawrotów.

Objawy chorób wenerycznych u mężczyzn

Większość z nich zaczyna się w okolicach narządów płciowych lub na nich samych. Należą do nich zaczerwienienie, owrzodzenia, krosty, pęcherzyki, a także zmiana konsystencji i zapachu wydzieliny, poczucie bólu i pieczenia. Ból pojawia się także podczas oddawania moczu.

Najczęściej występujące choroby weneryczne u mężczyzn

Chlamydia należy do zakażenia bakteryjnych. Początkowo może przebiegać bezobjawowo lub z niewielkimi dolegliwościami, co często sprawia iż pacjenci lekceważą niektóre symptomy i zgłaszają się do lekarza zbyt późno. Efektem może być nawet bezpłodność i uszkodzenie narządów rozrodczych. Dlatego warto od razu reagować na nawet niewielki ból podczas oddawania moczu, a także dolegliwości przy stosunku płciowym. Sygnałem alarmowym jest również wydzielina z prącia lub ból jąder.

Więcej o Chlamydii: https://drwenerolog.pl/choroby/chlamydioza/

Rzeżączka to jeszcze częstsza infekcja bakteryjna. Jej objawy również nie zawsze są bardzo intensywne. Może jednak pojawić się gęsta, czasami krwawa wydzielina z prącia, bóle podczas oddawania moczu i kału, a także świąd odbytu. Jeśli rzeżączka nie będzie leczona, może być przyczyną bezpłodności.

Więcej o Rzeżączce: https://drwenerolog.pl/choroby/rzezaczka/

Opryszczka narządów płciowych to z kolei choroba weneryczna o podłożu wirusowym to. Jej następstwem są wykwity na skórze w okolicy genitaliów. Ponadto może występować  gorączka, a także poczucie mrowienia, świądu, bólu i pieczenia w miejscu zmian skórnych. Niekiedy pojawiają się pęcherze na udach, pośladkach oraz odbycie, co skutkuje bólem przy oddawaniu moczu i kału.

Kłykciny kończyste wywołane przez wirusa HPV są z kolei bardzo często bezobjawowe. Oznacza to, że możemy być nosicielami tego wirusa, a objawy chorobowe nie wystąpią. Możliwe jest także samoistne wycofanie się jego z organizmu, co obserwuje się nawet u 50% pacjentów. Niestety, druga połowa zakażonych musi zmagać się ze zmianami  na prąciu, mosznie oraz okolicach odbytu. Wirus brodawczaka ludzkiego może również spowodować pojawienie się nowotworu.

Więcej o kłykcinach kończystych: https://drwenerolog.pl/choroby/klykciny-konczyste/

Świerzb jest natomiast chorobą, która na pewno da znać o sobie w postaci uporczywego świądu– głównie w okolicy pośladków. Najbardziej odczuwalne jest to w nocy oraz po kąpieli, zwłaszcza gorącej, bo pod wpływem ciepła wylęgają się larwy, które w norkach składa samica. Na skórze zaobserwować można grudki, guzki oraz nadżerki.

Zamykanie naczynek na nogach – skuteczne sposobyJak trwale pozbyć się niechcianych boczków?Regeneracja włosów – zabiegiRedukcja tkanki tłuszczowej – zabiegiZabiegi na redukcję zmarszczek pod oczamiRumień na twarzyJak zwalczyć problem drugiego podbródka?Redukcja rumieńca na twarzy za pomocą laseraNadpotliwość – poważna choroba, czy niewielka przypadłość?Skuteczne usuwanie blizn laseremJak usunąć brodawki łojotokowe?Kurzajki – czym są i jak je leczyć?Kwas hialuronowy na zmarszczki – kompendium wiedzySposoby na walkę z wypadającymi włosamiMetody likwidacji wrastających włoskówUsuwanie worków i cieni pod oczamiJak usunąć prosaki?Piegi i przebarwienia – jak sobie z nimi radzić?Zabieg kwasami na twarz – odmładzanie twarzyOczyszczanie twarzy – zabiegiUsuwanie nadmiernego owłosienia u kobiet i mężczyznSkuteczne zabiegi na blizny pooparzenioweSposoby usuwania blizn pooperacyjnychZabiegi dobre na zaskórnikiZapalenie mieszków włosowych – przyczyny, leczenieWiotka skóra – przyczyny, leczenie i zabiegiJak usunąć wągry?Trądzik różowaty – metody leczeniaJak pozbyć się przebarwień po trądziku?Modelowanie – lifting twarzyModelowanie sylwetkiUsuwanie rozstępów – zabiegi na rozstępyProfesjonalne usuwanie zmarszczekZabiegi na cellulitZamykanie naczynek – zabiegiMetody usuwania blizn po trądzikuKandydoza – drożdżycaBakteryjne zapalenie pochwy – WaginozaStreptococcus agalactiaeZespół ReiteraRzęsistkowica – jakie są jej objawy i metody leczeniaRzeżączkaMycoplasmaUreaplasmaTrycholog – wypadanie włosówCzy depilacja laserowa jest bolesna, bezpieczna i skuteczna?Skuteczne leczenie rumienia na twarzyZnamiona barwnikoweChoroby weneryczne u mężczyznChoroby skóryChoroby włosów – łysienieChoroby weneryczne u kobietLeczenie trądziku różowategoLeczenie liszaja twardzinowegoKłykciny kończyste – leczenie